torstaina, heinäkuuta 16, 2009

Draamat kaverisuhteissa.

Mä olen nyt taustalta hieman seurannut yhden kaveriporukan toimintaa. Mielestäni itsekin siihen joskus ehkä kuuluin ja tällä hetkellä olen tyytyväinen että en kuulu enää.
Tämä porukka koostuu siis naisista. Kaikki suht saman ikäisiä, muutaman vuoden heittoja. Mutta se draaman määrä! Mä en ymmärrä. Sillon vielä kun olin kyseisten hlöiden kanssa tekemisissä ni musta tuntu siltä että aina piti olla joku siitä kaveriporukasta kenelle kaikki tai ainakin osa oli jostain suuttuneita tai vihaisia. Voi sitä seläntakana puhumisen määrää. Harvemmin oli sellasia seesteisempiä kausia että kaikki olisivat tulleet toimeen.
Huomaan tässä vaan että edelleen sama meininki jatkuu.En tajua miten joku jaksaa sellasta kaverisuhdetta missä kaikki puhuu jossain vaihees selän takana kaikkea inhottavaa.

Kerrankin kun mä olin sen dissaamisen ja selän takanapuhumisen aiheena ja tästä tuli sitten "yhteen otto" kahden näistä kanssa niin sillon mulle sanottiin että MUN pitäs pyytää anteeks sanomisiani. En pyytänyt. Miksikö? Koska mä en sano edes kiukuspäissäni mitään sellasta mitä en tarkota. Tän oon oppinu muiden virheistä koska multa on useasti pyydetty anteeks sanojaan mitä on tullu kiukutellessa sanottua. Ei se anteekspyyntö kauheesti mua ainakaan lämmitä jos on sanottu pahasti mutta ei kuitenkaan tarkota sitä. Mun kohdalla haukku tekee haavan. Eli siis mä en sano mitään mitä en tarkottais. JOS JOKU MUISTAA ETTÄ OISIN SANONU NI SAA MUISTUTTAA! Toisaalta taas kaikki mitä sanon kiukutellessakin niin mä myös tarkoitan sitä.

Joten siis. Tämän pohdinnan aiheena oli vain että miksi olla kaverisuhteessa/suhteissa joissa on AINA draamaa ja seläntakana puhumista? Kyllä myöskin myönnän että sillon itsekin puhuin seläntakana mutta myöskin sanoin ne asianomaiselle itselleen.

Omia tämän hetkisiä kaverisuhteita kun miettii ni Hannalle kyllä voin sanoa ihan päin naamaakin mitä ajattelen (välillä voisin ajatella ennen kun sanon) ja muiden kanssa koitan olla mahdollisimman rehellinen ja jos on jotain sanomista jostain ni en kyllä välttis suoraan päin naamaa sano vaan ehkä sitten ircin tai mesen puolella.

4 kommenttia:

  1. Voi marttyyrin kyynel..
    Kannattaisiko seuraavalla kerralla jättää kirjottamatta asioista josta et tiedä. Sinulla on yhden ihmisen versio jutusta ja heti vedät omat johtopäätökset. Ainiin, mut eihän suo kiinnosta muiden jutut =)

    VastaaPoista
  2. Ensinnäkin. Mä oon itte katellu vierestä sitä touhua, siihen ei muiden ihmisten versiot vaikuta?
    Toiseks, jos et vaivaudu nimeäs kertomaan ni miks mua kiinnostais?

    Mun mielestä se nyt vaan on omituista kaveruutta että aina vuorotellen pitää jotain kaveriporukasta haukkua, ja puhun nyt ihan puhtaasti omasta kokemuksesta.

    VastaaPoista
  3. Niin, kokemustahan sulta löytyy kun yksi näistä haukkujista olet aikoinaan ollut. Mitenkähän olet voinut vierestä seurata jos et tässä kyseisessä kaveripiirissä enään mukana ole eikä asiasta julkisesti huudella kuten itse teet.

    VastaaPoista
  4. Niin. Kyllä mä sen myönnän että olen ollu mukana haukkumassa. Mutta oon myöskin kaiken sanonu päin naamaa ja olen myös tyytyväinen että en moiseen kööriin enään kuulu.

    Jos arvon naiset lukevat mun blogia niin lukevat omalla vastuulla. Teitä ei tästä tunnista enkä aio nimiä sanoa.. Jos koette että teidän toimintanne on ihan oikein ni jatkakaa ihmeessä. Antakaa mun volista julkisesti ja sanoa mielipiteeni. Mä en kuitenkaan niillä loukkaa niinkuin te.

    VastaaPoista

Jätä jälkesi :)