tiistaina, huhtikuuta 28, 2009

Lääkäriä ja suklaata

Tänään oli se odotettu ja pelätty lääkäri. Kaikki menikin ihan toisin ku olin aatellu.

Menin sinne vastaanotolle ja lääkäri vaikutti ERITTÄIN mukavalle. Ensimmäisenä kysyi että mitä kuuluu, vastasin että ohan ok,paremminkin vois. Syyhän tuohon lääkärireissuun juuri oli se että kun mua ahdistaa ja ketuttaa tää mun laihuus. Mua ahdistaa ajatellakin vaa'alle menoa ja ylipäätänsä vaikka vaatteiden pukeminen kun tuntuu et mikään ei oikeestu vaan kaikki vaan roikkuu päällä. Se laitto mulle lähetteen labroihin missä katotaan hirmu monta juttua.

Ensin puhuttiin siitä että mikä vaivaa ja kerroin. Kerroin pään oloista ja ihan fyysisistä oloista. Joka aamu mun melkeen eka ajatus on tää mun laihuus ja alkaa ahistaan ja ällöttää oma ulkonäkö. Sitte ku ihmiset tuntuu kyttäävän mun syömisiä ni se nyt ei ainakaan helpota. Sillon tuntuu tulevan täys stoppi mun syömiselle ja oksennus on aika lähellä.

Sitten se kysy et kuinka paljon mä syön suklaata. Olin vähän että mitä? Mitä se nyt tähän liittyy. Kummasti se oikeen takertu siihen suklaa-juttuun mun mielestä. Kuitenkin sitten selvis että mun tapauksessa suklaa on hyvästä. Siinä on mulle tarpeellisia hiilareita paljon (ei silti tarpeeks levyllisessä) oikeita rasvoja ja viel jotain tärkjeetä mitä en muista. Levy päivässä siis riittää o.O
Tästä tosi järkyttyneenä sitte jatkettiin jutustelua ja se sano että kaikki terveellisen ruokavalion neuvot ja opetukset saan unohtaa, ne vaan ei sovi mulle eikä toimi. Niillä en ainakaan tule lihomaan o.O Kananmuna on kuulemma hyvästä ja aamupalaks ois hyvä syödä munakasta jonkun lihan (nakin,tonnikalan,kinkun ym) kanssa. Ei paha ;)
Vihannesten ja hedelmien syömisestä se lääkäri kyseli ja sanoin ihan rehellisesti et en syö, pitäis syödä mutta en syö. Siihen se totes sitte et joo no sitte syöt vitamiineja. Ok, ei ongelmaa.
Sen lääkärin mielestä ensin on tärkeetä tehä siitä syömisestä mulle mielekästä eikä vastenmielistä niinkun se nyt mulle tuppaa vähän olemaan. Saan syödä MITÄ VAAN kunhan syön.

Tottahan se onkin. 25v mä oon koittanu syödä vaihtelevalla menestyksellä niiden terveellisten ohjeiden ja opetusten mukaan miten mulle on kaikkialla sanottu ja neuvottu. EI TOIMI! Niillä mä en tule varmasti siis lihomaan. Joten nyt sitten tuota "diettiä" koittamaan. Edelleen saan juoda niitä ravintolisiä kuulemma jos se tekee mun olon hyväks.
Uuden ajankin sain heti ja se on 20.5. En tiiä mitä sillon oikeen tehään mut varmaa ainaki labrat tarkastetaan.
Kerrankin joku OIKEESTI kuuntelee et tää on mulle ongelma eikä vaan hoe et syö pullaa, kyl se lihottaa.

3 kommenttia:

  1. Hyvä että sait puhua ja lääkäri kuunteli:) Kyllä mullekki kelpais tollanen "dietti":D Toivottavasti siitä on apua:)

    VastaaPoista
  2. Onpa hienoa, että saat jeesiä! Ja kyllä mulleki kelpais tuommonen ruokavalio, jotta sais suklaalevyllisen päivässä syödä :D

    VastaaPoista
  3. kiva!toivotaan nyt et tuo tepsii :) ja hyvä et noinki pian on toi uus aika ni katotte taas tilannetta ja tuloksia varmaanki.
    -minna

    VastaaPoista

Jätä jälkesi :)