perjantaina, toukokuuta 22, 2009

Teille lihaville.

Mun "tainnutuspillereiden" syömistä arvosteltiin ja jäi kaivelemaan. Onko parempi olla reilusti alipainoinen ja sen vuoksi ahdistunut, kun sitte koittais jtn lääkettä missä olis hyvät mahikset siihen että lihoaisin mutta tää lääke sitten aiheuttaa alkuun tyhmiä sivuoireita? Yleensähän ihmiset lihoaa helpommin kun laihtuu. Mulla tää on päinvastoin. Se taas tuntuu olevan MONELLE erittäin vaikeata ymmärtää mikä taas tulee ilmi tyhmillä kommenteilla kuten syö enemmän ja syö suklaata. Kuinkahan monta sataa kertaa mä olen nuokin jo kuullu.... ;)

Luulen että tää ongelma on puoliksi mun pään sisällä ja sitä kautta sitten myöskin fyysinen ongelma. KAIKILLA on tuntunu aina olevan kauhea tarve kommentoida mun syömistä, painoa, ulkonäköä, "voi miten sä ootkaan laiha","syötkö sä mitään kun oot noin laiha".... Pikkuhiljaa nuo harmittomaksi tarkoitetut pikkuiset kommentit kuitenkin nakertaa ja tulos on tämä. Mulla ei ole syömishäiriötä mutta mua ahdistaa kattoa peiliin. Sieltä kattoo takasin tosi pahasti liian laiha nainen joka tahtois olla lihavampi mutta kun kaikki tuntuu tuijottavan mun syömistä ja tekemistä ni alkaa ahdistaa jo syöminenkin. "En sitten syö, sitähän te haluatte.."
Nyt kun mä koitan ettiä ratkaisua tähän MUN ongelmaani ni moni ihmettelee että minkä ihmeen takia mä koitan jotain lääkkeitä... "Hmmmm, miksiköhän?"

Yhtälailla kun ihmiset ei kommentoi lihavalle et "voi hyvänen aika kun sä olet lihava" ni minkä takia laihalle saa ihan rauhassa kommentoida sen syömistä tai ulkomuotoa?

Mä koen että tää on mulle tarpeellista ja kun te lihavemmat ette anna mun syödä rauhassa ja olla laiha ni mulle on helpompaa napata yks nappi kerran päivässä ja syödä sen jälkeen niin että napa ruskaa.. Sillonhan mä elän sellasessa sumussa että en tajua kuinka te tuijotatte.

Jos nyt jollain tuli pisto sydämmeen ni voi harmi. Tältä musta tuntuu ja olen varma että ne jotka mut tuntee ni on mun kanssa samaa mieltä eivätkä ota sitä papua rööriin kasvamaan.

7 kommenttia:

  1. On kyllä ihan käsittämätöntä, miten vain ns. lihavilla on "oikeus" arvostella. Etenkin, kun itse tietää, että ei ole mikään syömishäiriö ja itse ei voi sille että ei lihoa. Ja vaikka jollain olisikin syömishäiriö, niin se ei todellakaan anna lupaa arvostella. Tollasilla loukkaavilla kommenteilla voi olla suurikin vaikutus toisen itsetuntoon. Kannattaa yrittää pistää vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vaikka tuntuisikin hankalata. Ja varmasti sitä saattaakin olla. Kokemusta on :(
    Tsemppiä kuitenkin ihan älyttömästi ja koitahan jaksella :)

    <3 Tuuli

    VastaaPoista
  2. Mun mielestä noi lääkkeet vaikuttaa ihan hyvältä idealta, eiköhän niihin pääki totu pikkuhiljaa, varmasti yhtäkkiä alotettuna oireita aiheuttaa moni muuki lääke:) Aina kannattaa yrittää, voihan ne sitte lopettaa jos ei totu ja kokeilla jotain muuta. Toivottavasti niistä on apua.

    Mä ihailin kans tota blogitaustaa ja paria muutaki mutten tajunnu miten se laitetaan:( Englanti ku ei taivu...

    VastaaPoista
  3. Todellisuus rajoitteisten (:D) ajatuksia. Onneksi itse ja läheisesi tietävät miten asiat oikeasti on. Sehän on tärkeintä? T.Lihava <3

    VastaaPoista
  4. toinen hoikka kiittää ja kumartaa. jännää tää mentaliteetti, sit julkisuudessa sitä laihuutta kuitenkin palvotaan. ehkä sitä joskus osaa muutkin ymmärtää, että ei kaikki oo samasta muotista missään suhteessa.

    VastaaPoista
  5. Sun kirjoituksien jälkeen olen alkanu ajatella, että todellakin laihuus voi olla ongelma jollekin - tässä tapauksessa sinulle. Ei sitä pulliaisella tule ajateltua.

    En minä siltikään menis moittimaan konstejasi yrittää lihoa. Kovasti toivon, että niistä pillereistä olisi sulle apua!

    VastaaPoista
  6. voeeee vattu, kirjotin taas sellasen suht pitkän kommentin - no ei tässä ainakaa lue sitä että kommentti lähetetty?! Jos se ei siis taas tullu perille, niin lyhyesti:
    Tosi ärsyttävää, et näin päin arvostelu on ikäänku sallittua mut lihavien laihdutusta ei kukaan arvostele.
    Onneks ite tiedät miten asiat on. :) TSEMPIT lihan keräämiseen!
    t. pläski-laura

    VastaaPoista
  7. Itse painoin 42kg 8 vuotta sitten ja hävetti niin paljon oma kroppa=(En kehdannu kulkee topeissa tai niin että sääret näkyisi.Kovasti olisin toivonut et olis löytyny joku lihotuskuuri mut ei,miks meille ei ole mitään=(Ihmiset vain sanoi et ihan hyvä että olen laiha ni ei tarvii pelkää liika kiloja.ja "kerkeet sä niitä kiloja viel saamaan",joo ei paljoon auttanu nuo.Nyt 10 kg olen saanut tuosta lisää ja itsetuntokin hieman parantunut,jalkojani inhoan ja häpeän edelleen paljon=(
    Toivottavasti pillerit auttaa sinua=)Itse olisin ainakin ollut valmis kokeilee mitä vaan aikoinaan.
    Paljon voimia kilojen pyydystelyyn!!!=)-satu-

    VastaaPoista

Jätä jälkesi :)